Rahoitus
Espoo–Salo-oikoradan ja Salo–Turku-kaksoisraiteen suunnittelukustannukseksi on arvioitu yhteensä 75 miljoonaa euroa, josta Espoo–Salo-oikoradan suunnittelukustannukset noin 60 miljoonaa euroa ja Salo–Turku-kaksoisraide noin 15 miljoonaa euroa. Hankeyhtiössä ovat mukana valtio ja seitsemän kuntaa, valtio 51 prosentin ja kunnat 49 %:n omistuksella.
Hankkeessa mukana olevien kuntien osuudet ovat:
- Turun kaupunki 10,25 milj. euroa
- Espoon kaupunki 10,25 milj. euroa
- Helsingin kaupunki 5,80 milj. euroa
- Salon kaupunki 3,74 milj. euroa
- Lohjan kaupunki 3,74 milj. euroa
- Vihdin kunta 3,74 milj. euroa
- Kirkkonummen kunta 0,38 milj. euroa
Merkittävänä hankkeena suunnittelu saa myös EU-tukea (Verkkojen Eurooppa -rahoitustuki CEF, Connecting Europe Facility). EU myönsi Espoo–Salo-oikoradan ja Salo–Turku-kaksoisraiteen suunnittelulle tukea 50 prosenttia kustannuksista, enintään 37,5 M€.