Nopea raideliikenne palvelee koko suomalaista yhteiskuntaa. Ensimmäisenä tulee yhdistää merkittävät yliopistokaupungit sekä talous- ja osaamiskeskittymät, kirjoittavat Ilkka Niemelä, Jari Niemelä, Kalervo Väänänen ja Mikko Hupa. Rehtorien mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 14.1.2019.
Pauli Aalto-Setälän, Mikko Helanderin ja Panu Routilan mukaan Tunnin juna luo 1,5 miljoonan palkansaajan yhtenäisen työssäkäyntialueen. He toivovat Suomen poliittisen johdon panostavan kasvuun ja työllisyyteen ja päättävän Tunnin junan toteutuksesta mahdollisimman nopeasti. Mielipidekirjoitus on julkaistu Kauppalehdessä 18.12.2018.
Kansanedustaja Katja Taimela kirjoittaa blogitekstissään, että Varsinais-Suomen hyvän tilanteen jatkuminen kasvupiikin jälkeenkin edellyttää investointeja, joista tärkein on Tunnin juna.
Nopea raideliikenne palvelee koko suomalaista yhteiskuntaa. Ensimmäisenä tulee yhdistää merkittävät yliopistokaupungit sekä talous- ja osaamiskeskittymät, kirjoittavat Ilkka Niemelä, Jari Niemelä, Kalervo Väänänen ja Mikko Hupa. Rehtorien mielipidekirjoitus on julkaistu Helsingin Sanomissa 14.1.2019.
Pauli Aalto-Setälän, Mikko Helanderin ja Panu Routilan mukaan Tunnin juna luo 1,5 miljoonan palkansaajan yhtenäisen työssäkäyntialueen. He toivovat Suomen poliittisen johdon panostavan kasvuun ja työllisyyteen ja päättävän Tunnin junan toteutuksesta mahdollisimman nopeasti. Mielipidekirjoitus on julkaistu Kauppalehdessä 18.12.2018.
Kansanedustaja Katja Taimela kirjoittaa blogitekstissään, että Varsinais-Suomen hyvän tilanteen jatkuminen kasvupiikin jälkeenkin edellyttää investointeja, joista tärkein on Tunnin juna.
Helsingissä allekirjoitettiin torstaina 9.6.2016 kasvusopimukset kuuden kaupungin ja kahden kasvuvyöhykkeen kanssa sekä maankäytön, asumisen ja liikenteen (MAL) sopimukset neljän kaupunkiseudun kanssa. Turun kaupunkiseudun kunnat solmivat kasvu- ja MAL-sopimukset.